Svar fra Ringsakerfjellet Drift ang manglende brøyting

I forbindelse med vår henvendelse til Ringsakerfjellet drift (RFD), har vi fått svar på den (se under). LOV er uenige i deler av svaret, og vil følge opp dette videre med RFD. Samtidig oppfordrer vi våre medlemmer (som har betalt for brøyting…) om å ta bilder som dokumentasjon. Vi har fått tre klager på mail som vi har brukt i dialogen med RFD. Dette gir dialogen med RFD mer «substans».


Det henvises til Deres e-post av 27. november då.

RFD brøyter etter instruks og avtale. Sist helg var noe spesiell og vi bemerker følgende.

  • Mye nedbør, bløt snø torsdag.
  • Pihl AS stengte torsdag 23. november hovedveien ved Bergundhaugen.
  • Hoved- og fellesveger RFD har ansvaret for ble brøytet iht. instruks og ut fra forholdene.

RFD sin vakttelefon var betjent hele perioden. Forrige helg var det 10 innkomne samtaler. Ingen fra hytteeiere som var i fjellet, men folk fra bygda som spurte om forholdene.

Det var som vanlig 3 traktorer i drift med brøytingen. Svært få hytter hadde besøk forrige helg. Ingen meldte på vakttelefon at de satt fast eller hadde problemer.

På Facebook ser vi at personer som ikke har hytte i Deres område ytrer seg om forholdene. Personer som ikke har betalt for brøyting av egen gårdsplass kan heller ikke påregne hjelp fra RFD.

Vi skal gjøre vårt for å gi hytteeierne god service, men ønsker dokumentasjon fra de som klager. Eks. bilde, tidspunkt og hytte nr. og navn.

2 kommentarer om “Svar fra Ringsakerfjellet Drift ang manglende brøyting

  1. Noe feil svar fra RFD. Jeg var på hytta og ringte vakttelefonen gr manglende brøyting og fikk svar på hvorfor. Det ble ryddet hos meg ca kl 23.00 fredag kveld

  2. Jeg ringte også fra hytta i Skogvegen ja kl 16.30. Fikk beskjed om at traktor var på vei. Kom ikke før ca kl. 20.00. De får være rydddige i sine svar.

Legg igjen en kommentar